Captain Colter Stevens must identify a bomber who just destroyed a train and plans to kill thousands more. A top-secret program allows Colter to repeatedly exist in the parallel reality of the doomed commuter train. He becomes convinced that he can prevent the deadly blast from ever happening.
Starring Jake Gyllenhaal in a stalwart lead performance, Source Code shines through the intimacy conceived by its well-rounded cast. Directed by Duncan Jones (Moon), the film toggles between thriller and science fiction, but proves that you can have both a twisty plot and a human touch.