7 Days in Havana is a snapshot of Havana in 2011: a contemporary portrait of this eclectic city, vital and forward-looking, told through a single feature-length movie made of 7 chapters, directed by 7 internationally acclaimed directors.
Each chapter depicts a day of the week through the daily – and extraordinary – lives of its characters. A world away from the familiar touristic clichés, 7 Days in Havana aims to express the soul of this city and its diverse neighborhoods, atmospheres, generations and cultures, in touching, entertaining and funny style.