Beautifully shot by Borzage (as usual for him) and dealing in the areas which he does better than almost anyone else - the idea of enduring love. It isn't his best, but it is a classic of the 1930s.
Pre-code Hollywood melodrama adapts Ernest Hemingway's novel about a WWI soldier who falls in love with a nurse, and deserts the military upon finding out she is pregnant in order to find and take care of her. Old Hollywood has its charms, but Gary Cooper and Helen Hayes have surprisingly little chemistry, and their relationship never rings true.