A Personal Journey with Martin Scorsese Through American Movies
Scorsese loves movies, and this three part doc proves that he knows his stuff; if you've seen everything he mentions here, you're in good company.
The closest thing to a film class on cinema, but even more like Scorsese sitting next to you talking about the movies, which for 4 hours doesn't really seem long enough.