A Short Film About Love
My least favourite of Kieślowski’s major works - it’s a uniquely cold and more distant entry into his oeuvre, and I may even prefer the relative concision of its corresponding Decalogue episode. But it’s certainly still an intriguing take on voyeurism, and it’s also hard not to hold some admiration at least for the graceful presentation and sombre humanism - welcoming staples of the director’s work.