Ali: Fear Eats the Soul
In this film, Fassbinder I believe, illustrates different aspects of the life as an immigrant...in all it's entirety: the way they live,work and love. The relationship the couple has among themselves and with citizens of that country/ other foreigners. This dynamic is presented in its most basic truthfulness, managing to convey a wholesome portrayal of what it means to be a human being.