Ashes of Time is inspired by characters from Louis Cha’s novel The Eagle-Shooting Heroes. It centers on a man named Ouyang Feng. Since the woman he loved rejected him, he has lived in the western desert, hiring skilled swordsmen to carry out contract killings.