Bright Nights
A father tries to rekindle his relationship with his son after years of absence and lack of communication. He takes him on a car ride across northern Norway, hoping it is not too late.
Berlin School veteran Thomas Arslan’s return to the German festival’s competition is a majestic yet intimate father-son road movie. With unassuming minimalism and a breathtaking use of landscape, Arslan charts both a geographical and an emotional journey infused with serene, affecting melancholy.