Bright Star
At the start of the 19th century, young Fanny Brawne meets aloof poet John Keats. She, insolent and frivolous, likes to shine in society when he, a penniless poet, is entirely up to the demands of artistic creation. Despite their differences, an intense and delicate passion blossoms between them.
Evoking the scents and colors of the countryside, and the budding of first love, Jane Campion’s achingly beautiful Bright Star looks at a singular literary relationship. The doomed love affair of Romantic poet John Keats and Fanny Brawne is poignantly brought to life by Ben Wishaw and Abbie Cornish.