Cell 211
Daniel Monzón’s Cell 211 is a gripping, suspenseful thriller, as well as a political commentary on the situation in Spanish jails today. While the film hits several notes popular to the prison film genre, it also questions the extent to which the violence characteristically bred within these facilities is due to the “untameable” disposition of the prisoner.