Code Unknown: Incomplete Tales of Several Journeys
Written and directed by Michael Haneke, one of modern cinema’s most distinctive and ambitious directors, CODE UNKNOWN is a complex film of powerful emotional force and a fascinating study of the subtle connections and barriers between people, social class, race, and the difficulty of communicating in the modern world.
Each shot is a like a fragment of a jigsaw puzzle. You piece it together in your mind. The pieces don't dovetail into each other though. They just touch tangentially at points. And not all the pieces are there. But you can still see the complete picture unfold in front of you. A satisfying film on all counts.