Daguerréotypes
The business owners and shops of Paris’ rue Daguerre are the street’s lifeblood: bakers, tailors, butchers, perfumers, music-store clerks, and others, who, between the everyday rituals of their work, talk of their lives, relationships, and dreams.
Agnès Varda described this film as “more or less a casual look at my neighbors.” But sociological merit alone doesn’t do justice to this thoughtful, playful, and inventive portrait of a neighborhood. A vital time capsule of Parisian street life in the 1970s and the vital importance of community.