Ex It
While not quite the brick in the face that Andarilho was, this film is, for the most part, a successful "translation" of philosophy and poetry on screen, something that is rarely achieved. Guimarães handle over imagery is assured, and yet again he gives a work that lies somewhere in between fiction and documentary, the film defies categorization or comparison.