Florentina Hubaldo, CTE
As no other filmmaker, Lav Diaz is involved with the suffering of the people of the Philippines, with its history of colonialism, corruption and poverty. A philosophical drama about the psychological effects of injustice and arbitrariness. Two poor labourers leave the city looking for a treasure.