At first I felt uncomfortable about not having subtitles, but then it helped to establish an observer position. The movie is well-paced and concentrated; we were following their all-day struggle against flesh, dead or alive. I couldn't guess what's the rattling for: to subdue other sounds, like that of the dogs, maybe?