Upstate New York, 1953, a working class neighborhood in a small town. In this violent post-war culture controlled by men, a group of headstrong teenage girls unite into a sisterhood of blood: they form the Foxfire gang, a secret female-only society, recognized by the flame tattooed on the back of its members’ shoulders.