From the Life of the Marionettes
An underrated Bergman chamber piece revolving around a prostitute's murder and the unhappy life of the man who killed her, full of little nuggets of psychology and human insight.
One of the darkest films I've ever seen, let alone one of the darkest Bergman films I've ever seen. I think the urban and non-Scandinavian setting added to the dark atmosphere. A real highlight in his filmography that is underrated.