I guess its technically accomplished for its genre and well acted (especially from Frank Langella) but let's face it this is safe, television-level storytelling with simplistic characterization but just pseudo-intellectual and talky enough for the deluded masses to be pleased with themselves for having suffered through a "serious picture".