Funeral Parade of Roses
His first short was Ginrin, which he made in 1955, however his most famous film is Funeral Parade of Roses (Bara no soretsu). Funeral Parade of Roses influenced Stanley Kubrick’s film A Clockwork Orange heavily. The film was a retelling of Oedipus Rex, featuring a transsexual (portrayed by Peter) trying to move up in the world of the Japanese gay bars.