Hamlet Goes Business
A loopy synthesis of wholly disparate elements: Shakespeare’s epic, histrionic play, sieved through Kaurismäki’s deadpan, miniaturised lens and further soaked through a neo-noir mould. What’s formed is simply a delightfully off-kilter, often hilarious serving of both Hamlet and Kaurismäki, very much a work of its own accord. Worth a look.