For the longest time I ignored Harry Potter...until I saw the trailer for this and I immediately got the books and read all that was available at the time and loved them. To my surprise, I loved this movie as well and was shocked at how faithful both to the word and in spirit as well. Wonderful direction and performances, great FX, awesome music, and a well told story. I still feel that way to this day.