Hôtel du Nord
In a year when he also made the superlative Port Of Shadows, Carné showed that he was at the peak of his powers with another majestic film. It was shot on Trauner's brilliant studio set which recreated the atmospheric Hôtel Du Nord, located on the edge of the Canal Saint-Martin in Paris. A rich tapestry of characters are featured in a symmetrical story, beginning and ending with dramatic incidents featuring gunfire..