Hotel Rwanda
Who's exploiting? This film tells a compelling true story (albeit with some dramatic license), and explains the context in which it happened. It is not the final word on the historic events it portrays, but it offers the kind of perspective only a work of fiction can.
We can look at it however we want. But in the end, there are hundreds/thousands of people who became more aware of this situation through this movie. If we are going to think that every piece of hollywood film based upon a horrific true story is an exploitation, then help yourselves there are hundreds (perhaps more) of movies with the same theme.