I Do Not Care If We Go Down in History as Barbarians
Mariana, an outspoken young artist, is planning an ambitious play reconstructing the anti-Semitic 1941 Odessa Massacre. But resentment among the extras and authorities wanting to censor the spectacle are standing in the way. The performance, conceived as a wake-up call, slowly turns into a farce.
This powerfully topical drama from Romanian New Wave director Radu Jude (Scarred Hearts) explores if and how an artist can address the dark side of their country’s history. In the era of fake news and historical suppression, Jude has made a scintillating story about the debate over art’s purpose.