In Danger and Deep Distress, the Middleway Spells Certain Death
Frankfurt, 1974. A documentary crew captures political demonstrations, carnival fun, and debate within the SPD Party’s Congress. Interwoven with this footage are tales of two seemingly different women. One woman seduces men and then robs them. The other is a spy from the Eastern Bloc.
Shot in only ten days, this innovative film had its invigorated directors tearing through the streets of 1970s Frankfurt. Seeing rebellion in the mascaraed eyes of modern women, Alexander Kluge and Edgar Reitz made mischievous swindlers and disobedient spies of them in an electrifyingly fun story.