Jamilia is the heroine of the classic Kyrgyz novel about a young woman who, having been forced to marry, fled with her lover. Fifty years later, the director meets several generations of Kyrgyz women, resulting in portraits reflecting both the novel’s candour and the strength of today’s Jamilias.