Jiro Dreams of Sushi
An appetizing documentary in every sense, Jiro Dreams of Sushi follows 85-year-old master sushi chef Jiro Ono, paying lushly photographed homage to the process of preparing the artisan sushi that earned Ono’s esteemed Sukiyabashi Jiro restaurant three Michelin stars. From the complicated relationship between Jiro and his sons to the ins and outs of the tuna auction, this spirited film profiles all aspects of Jiro’s craft in tantalizing style and detail.
The standard of craft in both the filmmaking and the subject are so astronomical that you have no choice but to be in awe of JIRO DREAMS OF SUSHI. Even if you've never eaten it in your life and may never will, this film has the power to make you think twice. This is not food as art, it is art as food.
This documentary starts playing here tomorrow and I'm definitely going to see it. I'm a sushi lover and I've always wanted to know more about the great masters of sushi. It seems as if I'm not the only one who is interested...the film is getting great reviews from almost everyone.