What matters about Kaboom, other than its exceptional directorial control of outrageously over-the-top material, is that Araki is able to reveal beautiful moments of human emotion against the backdrop of a manic tableau. Great sadness and joy inflect even the silliest of scenes; the confusion and pain of the onset of adulthood is felt deeply throughout, and Araki evokes just the right amount of wistfulness for a more carefree time.
Found this last night and bought it because I love Gregg Araki's films so much. I have no idea what to expect...but I can't wait to watch this!