A beautiful, wonderful film. But clearly you wont appreciate it unless you are a romantic or have the patience or state of mind ready to receive it.
The fact the the audience eventually cares more about Anna than the characters themselves is one of the many sad things in this great movie, whose themes seem to get progressively more relevant these days.