After studying drama in the arts institute, Jean Pierre Dardenne and his brother Luc made some videos about the rough life in blue-collar small towns in the Wallonie. After their meeting with filmmaker Armad Gatti and cinematographer Ned Burgess, they decided to enter in the movie business.