This does really well in capturing both the trademark, enticing amorality of the series (which is played out particularly well here) and the trappings of bourgeois life, an element which ends up playing a key part in the overall exploration. Tightly written and on several occasions quite stunning, this is, in my opinion, the best of Rohmer’s Six Moral Tales.