Menahem Lang, an actor with an extraordinary singing voice, returns to the city of Bnei Brak in Israel, his hometown and the center of ultra-orthodox Judaism. He’s going back to a crime scene: it was here that he was raped all throughout his childhood by elder, devout family men in the community.
Yolande Zauberman’s documentary is a bracing investigative exposé on a personal level. A deeply wrought story of one man’s heartbreaking trauma and confrontation with his past, the film also shockingly finds new victims inside a deeply private community. A painful revelation—it is hard to look away.