Macbeth
A bumpy ride. The visuals and the atmosphere are more often than not tremendous, but they sit in stark contrast to the largely stilted/hammy performances of the whole cast (notwithstanding Welles himself, but even then this is hardly his best acting work). It's certainly an evocative and sufficient-enough adaptation, but even the restored version also feels rough and uneven at times.