One of Ingmar Bergman’s eleven favorite films, this is a personal portrayal of the relationship between sisters at the forefront of political struggle in severely different ways. Inspired by Baader-Meinhof’s Gudrun Ensslin and her sister Christine, the film won the Golden Lion at Venice in 1981.