Marriage Italian-Style
Teaming two of the biggest icons in Italian cinema history, Matrimonio All’Italiana aka Italian Marriage sees the legendary directing one of – if not the most – beautiful women to ever grace the screen, Sophia Loren in a tale of vivid characters and the foibles of their sex.
The film centres on a well to do, middle class couple (Loren and Marcello Mastroianni (8 1/2)), who appear to have life just as they like it. The problem arises when Domenico’s (Mastroianni) mistress grows tired of living her life on the side, and seeks to become a more prominent feature in his life.