Memories of Underdevelopment
Hailed as one of – if not the most – sophisticated film ever to come out of Cuba in the early days of Castro’s revolution, Memories of Underdevelopment (Memorias del subdesarollo) is visionary Cuban director Tomás Gutiérrez Alea’s tour de force.