Monsieur Verdoux
I give this 3 1/2 out of 5 stars. Were this story in the hands of anyone other than Charlie Chaplin, Verdoux would've been a loathsome bastard and this film would've been a very hard watch. While Monsieur Verdoux isn't exactly Chaplin's masterpiece, its still highly entertaining despite being an almost complete departure from his previous work.
Only the loveable Charlie Chaplin could have an audience on the side of a killer. His indictment of capitalism and war is given to us at a distance,but is obvious.