Nights of Cabiria
Strange how a movie can be so bitter and so celebratory at once. Giulietta Masina has to give what is easily one of the best performances in the history of film.
While watching this touching movie, I just couldn't take my eyes off Giulietta Masina. She seems so sweet, naive and innocent in this movie - even if Cabiria is a prostitute. She comes across as a lost and lonely little girl, who has just one big dream: falling in love and becoming happy. Is that too much to ask for? Seems like it. But at least, the movie ends with her having a hopeful smile on her beautiful face.