Nightwalk
Warsaw at night, two very different homes. In one, a father is stretched on a sofa, expecting his son to be everything he is. In another apartment, a mother sits to have dinner with her daughter, who isn’t like her at all. Simultaneously, the boy and the girl embark on a journey of transformation.
A tender, beautifully observed story of defiance and self-discovery. Małgorzata Szumowska creates a dream-like atmosphere and transforms the empty city streets into a liminal space where everything is possible, including an unexpected but revelatory encounter between the two characters.