Of Human Bondage
That scene where Davis's character explodes on Howard's character is intense as dated as this movie seems now that scene alone makes this movie worthwhile. That kind of emotion doesn't have a era that's as real a performance as any I have seen.
Heavy on all the things I dislike about movies from the 30s (hollowness, overdramaticism and slow pacing), Of Human Bondage is alright but not fantastic. The story is kind of a trainwreck (if only I could've popped into the screen and choked Leslie Howard) and watching an adorable Bette Davis turn into a ghoul was a beautiful bummer.