Hector Babenco became Brazil’s leading post-“cinema novo” director in the 1970s and an acclaimed Hollywood director in the 80s. All his films deal with social issues, and are best seen as personal and subjective accounts of “marginalized” people—the homeless, prostitutes, political prisoners, homosexuals.