Please Give
With her penchant for autobiography and assured grasp of the humor underlying quotidian existence, writer-director Nicole Holofcener has avoided the pitfalls of trite sentimentality in crafting her genuinely funny and moving films about the complex bonds between women.
Keener, Peet and Hall all prove once again they're fantastic actresses. As a story it doesn't always work - the Platt subplot is awful - but there is a truth to the angst here that rings solid rather than hollow or self-indulgent.