While El Topo was very much a product of its time, Santa Sangre is a film that's universal. Yes, it's weird as hell, and uncomfortable to boot, but Jodorowsky's cult masterpiece is such a beautiful and poetic masterpiece. It's a nightmare, yes, but it's also a fantastic dream, it's about the capability for good and evil that exists within all of us, for such a surreal film, it's extremely human.