Story of Women
This is another fine film from one of France’s most popular and prolific directors, Claude Chabrol. It is a film that has the mood and feel of the deceptively simple thrillers for which Chabrol is better known. However, because it is set during perhaps the most controversial and bitter periods of recent French history, the film makes a strong political comment and it is this which gives the film its momentum and impact.