Sullivan’s Travels
This movie mixes me up: on the one hand did we need all those playacting hobos &convicts when the least bit of documentary realism would have meant so much;?; and laughter as panacea huh well naive at best... and yet one marvels at how this ever got made in Hollywood! The scenes in the poorhouse & jail and the (radical) shifts between genres do have some real power... And then too there are the terrific gags...