As much as I admire Rohmer, I found this one style-free and soporific. Usually I'm a fan of self-sabotaging elegant young men, but this time around, I'm indifferent to their black-and-white travails. Rohmer would tell the same story infinitely better a few years later in "La Collectioneuse."