The Big Heat
The first half hour is so hokey as to be borderline unbearable and the script is kind of patchy throughout, but after the first half hour it turns cold blooded and angry enough to be well worth any crime fan's time.
Excellent film noir with Glenn Ford and Lee Marvin. The dialogue is pretty great with some great lines and Lee Marvin is downright mean as one of the bad guys. Ford gives a great performance as a cop looking for clues on a policeman's murder, he's pretty badass in this film.