The Birth of the Robot
He was drawn to modern art by its enthusiasm for creating “new forms” – in Lye’s terms, finding new imagery to “carry” the kinetic feelings that could be discovered in the body. Lye’s sense of movement was always kinesthetic and physical, not purely a matter of visual patterns.