The Brute
A tough young man who helps evict poor people from their houses finds himself falling in love with a girl who lives with her father in a building about to be demolished.
Buñuel is famous for the bookending sections of his career: his Surrealist experiments in the late ‘20s to early ’30s and his sublimely twisted art films of the ’60s-’70s. But between he found himself in Mexico making subtly wicked satires within the mainstream. A lesson in sublimated perversity!