The Commitments
Jimmy Rabbitte aspires to manage the world’s greatest band, with only one music in mind: soul. By advertising for applicants in a newspaper and asking around to promising acquaintances, Jimmy holds auditions at his parents’ home and assembles a band together.
Never had Ireland been depicted in film with such success before this cult classic! A riotous energy flows through Alan Parker’s Roddy Doyle adaptation set in working-class Dublin. The exceptional—mostly non-professional!—cast of musicians give the live performances an authentic, exhilarating feel.